Teraz jest 25 lutego 2024, o 17:27 Wyszukiwanie zaawansowane

Uprzejmie informujemy,
że decyzją Zarządu Stowarzyszenia Liga Małżeństwo Małżeństwu
z dniem 1 grudnia 2016 forum pomoc.npr.pl zostaje
Z A M K N I Ę T E
Wszystkie osoby potrzebujące pomocy
zapraszamy na FaceBook'a lub do kontaktu z nami poprzez skrzynkę Porady

brak okresu-lekarz zalecil tabletki...

Forum pomocy, przeznaczone do odpowiedzi na pytania osób, które zrezygnowały z antykoncepcji i zaczęły praktykować naturalne metody rozpoznawania płodności (nie jest to forum dyskusyjne).

Moderatorzy: admin, NB

brak okresu-lekarz zalecil tabletki...

Postprzez gunia » 20 lipca 2007, o 11:58

Witam na formum i zwracam się z pytaniem
Przez 5 lat przyjmowałam tabletki(Trisiston)przypisane kiedyś z powodu nieregularnych cykli i bardzo bolesnych miesiączek(a że byłam jeszcze "nieuświadomiona" nie zdawałam sobie sprawy z zagrozeń)

Po odstawieniu ( w lutym tego roku) nie pojawił się okres.Prowadzę oberwacje, jednak dopiero się uczę,więc trudno mi narazie coś z tego wyczytać...
Zaczęliśmy z mężem myśleć o maleństwie, więc bardzo się martwię.
Lekarka przypisała mi początkowo orgametrill (nie podziałał-pojawiło się tylko lekkie plamienie).Teraz-cyclo progynowa-twierdzi, że dzięki temu organizm ma szanse sam "zaskoczyć" i sie unormować. Nie skierowała mnie na żadne badania (zrobiła USG i stwierdziła, że mam cienką śluzówkę i potrzeba czasu żeby się odbudowała)
Co o tym myślicie?
Dodam jeszcze ze mało waże 47kg prz 164 (kiedyś 10kg więcej-schudłąm w czasie przyjmowania tabletek i jeszcze 3 kg po odstawieniu)ale odżywiam się raczej normalnie (tj nie próbowałam się odchudzać).Lekarka twierdzi, że to nie ma związku z wagą, ale jakos nie o końca jestem przekonana...
gunia
Przygodny gość
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lipca 2007, o 11:17

Postprzez kasik » 20 lipca 2007, o 16:43

ja bym sobie dala spokoj jeszcze troche, zaczela sie naprawde zdrowo odzywiac, witaminy sa wazne, duzo ruchu na swiezym powietrzu, etc jak wtedy nie zaskoczy to dzialas farmakologicznie :D przy czym oczywiscie teraz dalej mierzyc tempke. Wazysz naprawde za malo a wiadomo, ze do prawidlowego cyklu troszke sadelka potrzeba :wink: chodz troszke :wink:
kasik
 

Postprzez malamini » 21 lipca 2007, o 14:44

Gunia co do wagi, to moim zdaniem nie powinnaś się martwić, ja ważyłam 45 kg (wzrost 164cm) jak zaszłam w ciążę, teraz jestem w 12 tygodniu i ważę 46,5 kg, a miesiączki zawsze miałam regularne i mój gin też mi mówił, że taka waga jest w porządku. Pozdrawiam!
malamini
Przygodny gość
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 marca 2007, o 17:11

Postprzez gunia » 21 lipca 2007, o 21:33

dzięki dziewczyny.
staram się odżywiac zdrowo, generalnie prowadzić zdrowy tryb życia (co zwłaszcza teraz-latem nie jest trudne:)
zobaczymy co będzie...narazie czekam od 02.czerwca....
gunia
Przygodny gość
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lipca 2007, o 11:17

Postprzez NB » 25 lipca 2007, o 15:13

Witaj Guniu. Również zaleciłabym Ci cierpliwość i spokojne czekanie. Być może trzeba będzie poczekać nawet kilka miesięcy. Skąd jesteś to może polecimy jakiegoś lekarza?
NB
Administrator forum
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 18 września 2003, o 09:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gunia » 26 lipca 2007, o 21:12

o-miło by było:)
Niby do tej pory z moją panią doktor nie było problemów-np bez proszenia Usg i badania krwi, ale teraz jakoś mi sie nie podoba.
Hormony, bez badań?
Jestem z Białegostoku, może kogoś podpowiecie?
gunia
Przygodny gość
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lipca 2007, o 11:17

Postprzez gunia » 10 sierpnia 2007, o 22:48

No cóz, okresu jak nie było tak nie ma
Temperatura po lekkim wzroście jakieś 4 tyg temu utrzymuje sie na niezmiennym poziomie 36.48-36.51
Co by tu wykombinować?
gunia
Przygodny gość
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lipca 2007, o 11:17

Postprzez Betsabe » 11 sierpnia 2007, o 09:50

no chyba trzeba pojsc do lekarza :?
Betsabe
Domownik
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 3 lutego 2006, o 11:09

Postprzez gunia » 16 sierpnia 2007, o 18:13

Byłam, przypisał Cyclo Prgynowa
Może możecie kogoś polecić (Już nawet nie chodzi o te tabletki-choć wolałabym nie)ale kogoś kto najpierw bada-potem przypisuje a nie odwrotnie...
gunia
Przygodny gość
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lipca 2007, o 11:17

Postprzez Amazonka » 16 sierpnia 2007, o 19:37

Mówił, jakie było rozpoznanie?
Amazonka
Domownik
 
Posty: 1650
Dołączył(a): 17 lipca 2006, o 09:50
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez gunia » 20 sierpnia 2007, o 20:48

zrobił USG i stwierdził że błona śluzowa jest bardzo cienka i że tak to już bywa po tabletkach.
No i żeby cyt. "zaskoczyło" przypisała tabletki...
gunia
Przygodny gość
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lipca 2007, o 11:17

Postprzez Amazonka » 20 sierpnia 2007, o 21:06

Czyli wracasz do punktu wyjścia?
Amazonka
Domownik
 
Posty: 1650
Dołączył(a): 17 lipca 2006, o 09:50
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Betsabe » 20 sierpnia 2007, o 21:09

:roll:

Masz cienka blone sluzowa, bo wiadomo, ze endometrium nie rosnie w trakcie brania pigulek.
No i "tak to bywa po tabletkach" :roll:

Jak ma "zaskoczyc" jak dalej bedziesz brac pigulki? Przeciez wciaz blona bedzie cienka. A krwawienie z odstawienia to nie @.
Betsabe
Domownik
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 3 lutego 2006, o 11:09

Postprzez kasik » 20 sierpnia 2007, o 22:27

po odstawieniu tabletek, nastepuje czesto ladna owulacja :wink: i wtedy moze zaskoczyc z ciaza :D ja mialam najpiekniejszy wykres po odstawieniu antykow wlasnie :D
kasik
 

Postprzez Minia_L » 21 sierpnia 2007, o 08:28

a co z oczyszczeniem organizmu z antyków przed ciążą ??
Minia_L
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13 sierpnia 2007, o 08:27

Postprzez fiamma75 » 21 sierpnia 2007, o 11:16

Zapominacie, że Cyklo-Progynova to nie są tabletki antykoncepcyjne tylko zawierające progesteron i faktycznie powinny pogrubić endometrium.

Przyznam, że mnie drażni, gdy wszystkie tabletki hormonalne wrzuca się do worka "antyków".
fiamma75
Domownik
 
Posty: 2066
Dołączył(a): 5 maja 2005, o 20:01

Postprzez Amazonka » 21 sierpnia 2007, o 11:49

Zgadzam się, na naukę nigdy nie jest za późno.
Amazonka
Domownik
 
Posty: 1650
Dołączył(a): 17 lipca 2006, o 09:50
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kasik » 21 sierpnia 2007, o 13:35

Minia_L napisał(a):a co z oczyszczeniem organizmu z antyków przed ciążą ??


ale to sie wchlania zaraz i sladow nie ma po antykach, wiec nie ma z czego oczyszczac :) ale sa rozne zdania na ten temat 8)
tylko jak daje sie antyki, zeby zaciazyc zaraz po nich to glupota jest czekac i sie "oczyszczac" :wink:
kasik
 

Postprzez Minia_L » 21 sierpnia 2007, o 13:41

no to fakt... takie widzisz krążą plotki... Ja nie wnikam dalej bo ich nie biorę i nie zamierzam :wink:
Minia_L
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13 sierpnia 2007, o 08:27

Postprzez NB » 21 sierpnia 2007, o 15:31

W Białymstoku jest pani dr n. med. Magdalena Szymańska, ginekolog - położnik II stopień specjalizacji; tel. 085 740 04 85; 605 245 463
Miła kobieta i dobry lekarz
NB
Administrator forum
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 18 września 2003, o 09:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez NB » 21 sierpnia 2007, o 15:34

kasik napisał(a):
Minia_L napisał(a):a co z oczyszczeniem organizmu z antyków przed ciążą ??


ale to sie wchlania zaraz i sladow nie ma po antykach, wiec nie ma z czego oczyszczac :) ale sa rozne zdania na ten temat 8)
tylko jak daje sie antyki, zeby zaciazyc zaraz po nich to glupota jest czekac i sie "oczyszczac" :wink:


To się nie wchłania tylko odkłada w tkankach.
NB
Administrator forum
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 18 września 2003, o 09:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kasik » 21 sierpnia 2007, o 17:38

NB, te hormony odkladaja sie w tkankach?? na jak dlugo niby?
kasik
 

Postprzez NB » 22 sierpnia 2007, o 08:38

Układ hormonalny powinien dojść do normy po 3 miesiącach. Jak jest z innymi układami do końca nie wiadomo, stąd są informacje o tym aby przed poczęciem dziecka odczekać 6 miesięcy.
NB
Administrator forum
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 18 września 2003, o 09:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kukułka » 22 sierpnia 2007, o 11:15

Ja zaszlam w ciaze w 3 cyklu po tabletkach, dziecko zdrowe jak rybka, moje wyniki tez ok.
29 tc
kukułka
Domownik
 
Posty: 1748
Dołączył(a): 22 kwietnia 2004, o 13:55
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez kasik » 22 sierpnia 2007, o 12:34

NB, ale wszystko zalezy jak lezy, ale jak chcesz miec wyczekana owulacje, to trudno, zeby czekac 6 miesiecy :wink:

moje cykle zaczely sie wlasnie babrac bardziej po 3 miesiacach od dostawienia :roll:
kasik
 

Postprzez Amazonka » 22 sierpnia 2007, o 13:02

kasik napisał(a):moje cykle zaczely sie wlasnie babrac bardziej po 3 miesiacach od dostawienia :roll:


Sugerujesz, że babranie nie miało związku z odstawieniem?
Amazonka
Domownik
 
Posty: 1650
Dołączył(a): 17 lipca 2006, o 09:50
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kasik » 22 sierpnia 2007, o 14:46

amazonka, poprostu po odstawieniu mialam ladne skoki, szybko okolo 16 dnia cyklu, potem zaczely sie problemy z bolacymi piersiami, plamieniami i skoki okolo 20-23 dzien cyklu.
kasik
 

Postprzez Amazonka » 22 sierpnia 2007, o 14:57

Jakie cykle miałaś przed rozpoczęciem brania?
Amazonka
Domownik
 
Posty: 1650
Dołączył(a): 17 lipca 2006, o 09:50
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kasik » 22 sierpnia 2007, o 15:38

do 17-18 roku zycia, jak w zegarku 28 dni, potem coraz dluzsze, stwierdziony torbiel i hormony przez jakies 10 miechow. potem przy przerwie ok, ale potem zaczelam znow brac (miedzyczasie tez torbiel powrocil) i po jakims roku odstawilam i zaczelam npr. czyli przed braniem hormonow juz mialam cos dziwnego z cyklami i torbiel. ale nikt tego nie diagnozowal.....
kasik
 

Postprzez Amazonka » 23 sierpnia 2007, o 10:20

Leczyłaś się hormonalnie, a nie brałaś ze względu na działanie anty?
Amazonka
Domownik
 
Posty: 1650
Dołączył(a): 17 lipca 2006, o 09:50
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do NPR po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron