Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 20:39 Wyszukiwanie zaawansowane

Uprzejmie informujemy,
że decyzją Zarządu Stowarzyszenia Liga Małżeństwo Małżeństwu
z dniem 1 grudnia 2016 forum pomoc.npr.pl zostaje
Z A M K N I Ę T E
Wszystkie osoby potrzebujące pomocy
zapraszamy na FaceBook'a lub do kontaktu z nami poprzez skrzynkę Porady

Parę pytań...

Forum pomocy, przeznaczone do odpowiedzi na pytania osób praktykujących naturalne planowanie rodziny (nie jest to forum dyskusyjne).

Moderatorzy: admin, NB

Parę pytań...

Postprzez Annka » 17 lipca 2008, o 17:34

Witajcie!
Trzy miesiące temu urodziłam drugie dziecko, karmię je tylko i wyłącznie piersią, nie miesiączkuję. Nie mam dużego doświadczenia w NPR - zaledwie 3 cykle przed poczęciem, a ponadto stosowałam tę metodę w celu poczęcia.
Od paru dni prowadzę ponownie obserwacje i mam w związku z tym parę pytań:
1. Co oznacza "suchość" w badaniu śluzu? Przed ciążą miałam zawsze jakiś śluz; teraz faktycznie chyba go nie ma, ale wejście do dróg rodnych jest wilgotne. Czy to jest to naturalne nawilżenie śluzówki i oznacza właśnie "suchość"? Dodam, że tej wilgoci nie ma nigdy na tyle, żeby dało się to nabrać na palec.
2. Czy po porodzie szyjka macicy może się przesunąć a do tego nie być całkowicie zamknięta? Mam wrażenie, że teraz jest ona tak jakby skrzywiona w bok; owszem jest nisko i twarda, ale wydaje mi się, że nie jest "domknięta" - czy kiedyś się całkowicie zamknie?
3. Czy mierzenie temperatury ma naprawdę sens, biorąc pod uwagę, że rzadko kiedy udaje mi się mieć dwie godziny snu przed pomiarem? Do tego każda noc jest inna; w zasadzie każda temperatura jest w jakiś sposób zakłócona....
Będę wdzięczna za odpowiedzi! Pozdrawiam!
Annka
Bywalec
 
Posty: 118
Dołączył(a): 9 lipca 2008, o 14:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez NB » 18 lipca 2008, o 18:48

Witam,