Teraz jest 3 maja 2024, o 02:00 Wyszukiwanie zaawansowane

Uprzejmie informujemy,
że decyzją Zarządu Stowarzyszenia Liga Małżeństwo Małżeństwu
z dniem 1 grudnia 2016 forum pomoc.npr.pl zostaje
Z A M K N I Ę T E
Wszystkie osoby potrzebujące pomocy
zapraszamy na FaceBook'a lub do kontaktu z nami poprzez skrzynkę Porady

Wątpliwości

Forum pomocy, przeznaczone do odpowiedzi na pytania osób praktykujących naturalne planowanie rodziny (nie jest to forum dyskusyjne).

Moderatorzy: admin, NB, agulla

Wątpliwości

Postprzez JeD » 22 marca 2007, o 21:58

Jaka jest praktyczna skuteczność stosowania NPR? Pytam o praktyczną, nie teoretyczną. Znam przypadki zajścia w ciążę (nie planowaną) pomimo stosowania NPR.

No i kolejne pytanie. Czy NPR nie prowadzi do ciągłego zastanawiania się czy się udało, czy wszystko dobrze zmierzyliśmy i sprawdziliśmy? Nie wyobrażam sobie ustawicznego czekania na miesiączkę.

Jestem zupełnym laikiem, poczytałem to forum, przeczytałem fragment wątku "niezadowoleni z NPR", dodałem własne przemyślenia i wątpliwości no i wyszło mi strasznie stresujące zadanie.

Chciałbym, żeby tak się dało. Chciałbym nie musieć posiłkować się prezerwatywą. Ale wizja zastanawiania się przed, w trakcie i po każdym stosunku czy się oby dziecko nie pojawi jest bardzo trudna do akceptacji. Co innego, kiedy można sobie pozwolić na dziecko, kiedy ma się już życie względnie poukładane, a co innego kiedy jest się młodym małżeństwem studentów. W takim wypadku i dla małżonków i dla dziecka lepiej poczekać z jego poczęciem, zbudować solidny dom i podstawy, a nie liczyć na to, ze np. cykl będzie normalnie długi i nie dojdzie do zapłodnienia w I fazie.

Takie pytania i wątpliwości natury moralno-"technicznej"

Prosze o odpowiedź, najlepiej ludzi znających sytuację, o której mówię z autopsji a nie teoretyków.
JeD
Przygodny gość
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 marca 2007, o 21:26

Postprzez juka » 22 marca 2007, o 22:43